Výlet do Němec
Dusteříka jsem zamknul v garáži a jinou malou čtyřkolkou (záměrně neuvedu typ) jsem vyrazil 28.10. převážně po dálnicích na cca 1450km dlouhou cestu. První den cca 660 km tam. Navečer dalších cca 100km na večeři k Rýnu a v neděli zas 660km zpět.
Cestou tam byl asi největší zážitek první sníh při přejezdu Šumavy a Spessartu. Na dálnici leželo asi 5cm tajícího sněhu a tak jsem ocenil trakční režim auto-lock. Auto bylo vybaveno ESP systémem a obuty mělo univerzální pneumatiky a v porovnání s běžnými dvoukolkami se chovalo na silnici významě stabilněji. Těch 650km se dvěma krátkými zastávkami u pumpy se celkem v klidu a bezpečně podařilo urazit asi za sedm hodin.
Velké překvapení byla dálnice. Zhruba před rokem byla zahájena přestavba desítek kilometrů dálnice v okolí Wirtzburgu na tři pruhy v každém směru. Letos to bylo kompletně hotovo včetně mostů, trávníků a vysázených stromů. Zajímalo by mne, jestli taky každý kilometr stál miliardu jako u nás a zda-li se za rok zvlní. Zatím to tak nevypadalo.
Hodně jsem koukal jak je to v Německu s SUV. Celkově se mi zdálo, že jich je procentuálně na dálnicích méně než u nás. Jezdí zde víc klasických aut a sportovních silničních aut . Pokud potkáte SUV, pak je to častěji něco velkého nejčastěji Audi Q7 nebo BMW X5 resp. X6, případně VW Tuareg.
Malých SUV jsem viděl málo. Nejčastěji asi Hondu CRV nebo Toyotu RAV4. Podstatně méně jsem viděl Nissanů Qashqai a Mitsubishi ASX, Suzuki Vitaru jen jednu a SX4 žádnou. Z Korejců bylo nejvíc od firmy Hunday ix35, Kiu Sportage jen asi dvě auta za celých 1400km. Podobně Dacia Duster celkem dvě auta, překvapivě hodně však bylo aut Škoda Yetti. Společně s Hondou a Toyotou patřily mezi nejčastěji potkávaná malá SUV na německých dálnicích.
A ještě jeden zážitek, který si uvědomíte až při návratu. Není dálnice jako dálnice, ty naše jsou výrazně hrbatější než ty německé. Čím to asi je? Tak a to je už fakt všechno.
TP